O projektu
Cílem projektu je vybavení odborných škol pomůckami/technologiemi
Cíle
- zapojit do projektu minimálně 3 osoby (pedagogy) a co nejvíce žáků;
- efektivně podpořit výuku informatiky dle požadavků na klíčové kompetence 21. století;
- zaměřit se na zvyšování kritického myšlení žáků a kreativity, podporovat týmovou spolupráci žáků;
- zvyšovat znalosti z oblasti algoritmů, programování.
Závěrečná zpráva z projektu: Rozvoj informatického myšlení
V posledních letech se naše škola intenzivně věnuje začleňování moderních technologií do výuky, a to nejen v zemědělských oblastech. Cílem tohoto projektu s názvem „rozvoj informatického myšlení“ je podpořit skutečnost, že informatické myšlení je klíčovou dovedností pro 21. století. Informatické myšlení by mělo být nedílnou součástí vzdělávání u všech oborů, a to z několika důvodů:
- Pomáhá nám lépe chápat svět kolem nás, a tím nás připravuje na pracovní trh, kde se vyžaduje stále více digitálních dovedností.
- Podporuje kreativitu a inovativní řešení. Informatické myšlení nás učí hledat nové způsoby řešení problémů, což může být klíčové pro budoucí úspěch.
- Trénuje logické myšlení a pomáhá při řešení problémů: Učí nás systematicky přistupovat k problémům, analyzovat je a hledat efektivní řešení. Tyto dovednosti jsou užitečné v každé profesi i v každodenním životě.
- Pomáhá porozumět digitálnímu světu, umět s ním pracovat, vhodně využívat různé technologie a celkově rozvíjet dovednosti pro digitální svět.
- Učí plánovat a řídit různé činnosti tak, aby se dosáhlo stanoveného cíle.
- Rozvíjí komunikační dovednosti a týmovou spolupráci.
Seznam učebních pomůcek získaných projektem
V rámci tohoto projektu má škola zapůjčenu:
- LEGO® Education 45678 SPIKE™ Prime Set – třídní 16dílná sada pro práci ve dvojicích
- iRobot® Root® kódovací robot – 12dílná sada
- Microsoft Surface Go 4 256 GB/8GB (Platinum) – 1 kus
Závěr
Zapůjčení učebních pomůcek na rozvoj informatického myšlení bylo pro školu velice přínosné. Učitelé i žáci měli možnost si vyzkoušet a opakovaně pracovat s kreativními sadami programovatelných stavebnic. Žáci tak mohli jednoduchou a zábavou formou pochopit základy programování. Učili se základy blokového i textového programování. Pochopili principy sekvencí, podmínek, cyklů a proměnných. Získávají větší představivost, jak funguje digitální svět.
Přínosem či výhodou obou stavebnic je propojení logického a algoritmického myšlení, kritického myšlení, kreativity, komunikace, týmové spolupráce i technických dovedností. Tedy prohloubení klíčových kompetencí pro 21. století.
Novým cílem školy bude zapojit do práce s těmito učebními pomůckami další učitele, především nové učitele předmětu Informatika, a i nové žáky ze sloučené školy.